Rabu, 10 Disember 2008

Anwar Ibrahim Memang Bengong...!!!

Memang aku kata Anwar Ibrahim bengong sebab masuk UMNO dulu..
Aku sentiasa terbuka serta berlapang dada..
Ko tanya semua pemimpin2 dan penyokong PAS memang semuanya mengakui Anwar Ibrahim bengong sebab masuk Parti UMNO yang penuh dgn segala maksiat dan kemungkaran..

Suatu masa dahulu Anwar Ibrahim adalah Presiden ABIM dan
Ustad Fadhil Noor ( Persiden PAS yang lalu ) Sebagai timbalan Presiden ABIM..

Perjuangan Anwar dalam ABIM adalah utk memartabatkan belia islam di peringkat antarabangsa sebab tu anwar terkenal di seluruh dunia arab dan dunia islam lainnya kerana kelantangan suara beliau memperjuangkan islam sehingga beliau menjadi perhatian bukan sahaja oleh ulama` islam dan pemikir2 islam tetapi oleh Raja2 Arab dan juga pemimpin2 tertinggi negara islam seluruh dunia..- fakta ni korang tak akan dapat dari media kerajaan sebab media kerajaan hanya tertumpu kpd cerita karut- marut je..

Maka Mahathir yg nampak potensi Anwar Ibrahim juga terpesona dgn anak muda tersebut kerana setiap kali mahathir berhubungan dgn dunia islam rata2 pemimpin2 serta wakil2 kerajaan islam tersebut bertanyakan tentang anak muda dr malaysia yg bernama anwar Ibrahim..- aku bukan nak puji tapi ini fakta, berdosa besar jika aku mereka2 cerita..

Disebabkan pengaruh Anwar begitu besar dlm dunia islam ketika itu maka mahathir pun memperlawa anwar ibrahim masuk UMNO, tujuan mahathir adalah untuk mengekang serangan2 PAS terhadap dasar2 parti Assobiyah tersebut..

Peristiwa Anwar masuk UMNO menjadi hangat serta buah mulut org ramai ketika itu, sehinggakan Org ramai mengelar singkatan ABIM sebagai Anwar Bodoh Ikut Mahathir.. fakta sebenar generasi skrg ni tak tahu apa2 pun..

Anwar membuat sidang media tergempar berkenan isu tersebut dan beliau menyatakan bahawa beliau tetap utuh dgn perjuangan islam tidak ada bezanya jiwa dan hatinya di dalam ABIM mahu pun di dalam UMNO dan beliau berjanji kpd seluruh umat islam dan kepimpinan islam di malaysia bahawa beliau akan membersihkan UMNO dari dalam..

Mahathir suka sgt..
buatlah janji2 apa sekali pon bila dah duduk dalam UMNO mahathir yg control..

Disebabkan Kehebatan Kepimpinan serta Karisma Anwar maka beliau telah melonjak dengan begitu pantas sekali dalam dunia politik sehinggakan dunia terpesona dan berpaling ke arahnya, ini membuatkan ramai dari kalangan pemimpin UMNO rasa tercabar dan terpinggir.

Akhir sekali apabila Anwar mengancam kedudukan Mahathir yang korap itu maka beliau ditendang dgn cara yg paling hina.. Pemecatan dan penghinaan terhadap Anwar Ibrahim disambut dengan penuh kegembiraan disebelah pihak musuhnya dalam UMNO yg selama ini sememangnya dengki dan takut dengan dasar2 islam beliau.

Kesilapan besar Anwar adalah kerana beliau terlalu yakin bahawa dalam UMNO pejuangan prinsip2 islam yang beliau perjuangkan akan disokong sepenuh hati oleh ahli2 UMNO yang beragama islam.

Kisah Anwar ni macam kisah Hang Nadim..

Sebab tu aku kata Anwar dulu bengong sebab masuk UMNO..

Aku tidak suka bermuka2 macam penyokong2 UMNO walaupun pemimpin buat salah mereka tetap sokong janji pemimpin tu org melayu UMNO..

Justeru itu aku kata Anwar ibrahim dulu memang bengong sebab masuk UMNO, tapi sekarang Alhamdulillah beliau dah sedar bahawasanya UMNO sudah parah dan sudah tidak boleh diperbetulkan lagi kerana UMNO telah hilang Ruh Islamiah yang ada cuma Semangat Assobiyah yang menjadi pegangan akidah mereka..

Tiada ulasan: