Selasa, 21 Oktober 2008

Sejarah Awal Penubuhan Parti KeAdilan



Saudara nampaknya tidak faham mengapa sebilangan besar peguam muslim, Ustadz , Ustazah serta alim Ulama seperti Zulkifli Nordin dan Ustadz Badrul Amin sengaja ditempatkan ke dalam barisan kepimpinan PKR..!!!

Sebenarnya saudara tidak pernah langsung mengambil tahu sejarah awal penubuhan Parti Keadilan Rakyat kerana itu saudara dangkal dalam memberikan hujah..

Ramai Peguam muslim, Ahli2 agama serta Cendikiawan Islam di tempatkan oleh saudara Anwar Ibrahim di dalam barisan kepimpinan PKR adalah dgn restu presiden PAS Ustadz fadhil Nor, Tuan Guru Nik Abd Aziz, Tuan Guru Haji hadi ( majlis syura dan majlis Ulamak ) bagi membentuk siasah ( politik ) serta jati diri muslim di dalam PKR..

Adakah kita mahu lihat sebuah parti politik seperti PKR yg didukungi oleh 80% melayu muslim hilang arah tujuan dalam beragama serta menolak agama dalam berpolitik seperti UMNOdanhanya mengambil agama sebagai Ritual ( solat, puasa, haji dan bab nikah kawin) sahaja..??

Justeru itu, sedari awal penubuhan Parti keadilan lagi semasa Anwar Ibrahim di dalam penjara sungai buluh beliau telah memohon jasa baik kepimpinan PAS agar membantu parti keadilan yang baru tumbuh agar tidak menyeleweng dari ajaran agama islam serta meletakkan islam di tempat yg tertinggi dalam siasah ( politik ) negara

Dgn izin serta restu dari Presiden Pas Ustadz fadhil Nor pada ketika itu maka berduyun2 pemimpin2 agama, peguam2 muslim serta ulamak yg menyertai Parti Keadilan demi menyahut tanggung jawab mentarbiah ahli2 Keadilan yg beragama islam serta berdakwah kepada ahli yg bukan islam..

Jadi apa masalahnya kpd saudara jika Zulkifli Nordin serta ramai lagi ulama2 dan profesioanal islam berada di dalam PKR..??

Saudara sakit hati ker kerana ramai dari kalangan mereka menjadi pemimpin2 PKR..

Sebenarnya ustadz2 serta ilmuan islam dalam UMNO lah yg patut keluar beramai2 dari UMNO. tak de pek dah nya berjuang kerana Bangsa ( Assobiyah ) yang terang2 dilaknati oleh Allah dan Rasulnya..

Soal Beliau disoal siasat kerana mengikuti demonstrasi forum perbincangan agama itu adalah perkara dan prosedur biasa bagi setiap organisasi..

Tulisan saudara lagi di dalam hujah berikutnya :

ISLAM AJAR KITA SEBUT "INSYA ALLAH " kalau nak buat sesuatu. Baru ada kebergantungan kepada ALLAH. Ini tidak, insyaALLAH pun takde.. ( maknanya anwar tidak pernah mengucapkan Insyaalah tentang peralihan kuasa tersebut )

Saudara pernah lihat ke ceramah2 DSAI tentang peralihan kuasa seperti yg saudara sebutkan tadi.. jangan jadi pembohong besar
( Allah menjadi saksinya ) di dalam setiap ucapan DSAI tentang peralihan kuasa dimulakan dgn insyaallah...

Cukuplah pembohongan yg dilakukan oleh UMNO , RTM dan TV3 jgn kita pulak yg menirunya..!!!

kerana Fitnah itu hebih berat dari membunuh..

Tiada ulasan: